Translate

poniedziałek, 6 września 2010

Uśpione samowary.....

W moim domu mieszka ich parę,kupione,wyszperane na targach staroci,otrzymane w prezencie od znajomych,którzy dobrze wiedzą co lubię.Samowar to skojarzenie z ciepłą,aromatyczną herbatą,pitą w rodzinnym gronie,przy pięknie zastawionym stole..Samowar to...WIELIKAJA RASIJA...dumki śpiewane na parę głosów wieczorową porą. Samowar to...Lwów swego czasu tak bliski od  mego miejsca zamieszkania:)Samowar to....ruskie pierogi..kwaszone ogórki...pyszny dżem jagodowy.Samowar to,haft krzyżykowy na białym lnianym tle...Samowar to wspaniałe filmy Nikity Michałkowa i  wspomnienie  dawnych Bali Przejazdów w saniach wyścielanych skórami,gdzie biesiadnicy jeździli od dworu,do dworu:) ach........:)Moje samowary są uśpione...czekają ,na swój lepszy czas........:):):)na zdięciu dwa z nich:)

7 komentarzy:

  1. Piekne samowary...pamietam jak byłam dzieckiem u mojej kochanej bra babci stał na szafie piękny srebrny samowar,obok możdziez i sztućce srebne........wszystko pięknie tak błyszczało:)
    Teraz zostały tylko miłe wspomnienia o pra babci .....

    OdpowiedzUsuń
  2. Samowary to Carska Rosja ale i komunistyczna Polska ;)
    Zdecydowanie wole te pierwsze...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawi mnie jak smakuje herbata z takiego samowara? Ja tez posiadam taki " srebrny " samowar .Otrzymalam go od mojej mamy ,krotko przed jej odejsciem ....Samowar mama przywiozla ze Zwiazku Radzieckiego ...Juz nawet nie pamietam jakie to bylo miasto ...? W latach siedemdziesiatych z komunistycznej Polski jak pisze Rozany Aniol jezdzily tam pociagi przyjazni i moja mama zalapala sie wlasnie na taka wycieczke ...No nie oszukujmy sie ,kazdy wycieczkowicz liczyl ,ze podroz mu sie zwroci...Mama przywiozla to i owo ;) ale nic nie spieniezyla ...Moje corki maja po babci piekne kolczyki ,a ja... samowar :) Ciekawi mnie czy dziala i jak sie w nim parzy herbate ? Jeden samowar ,a ilez wspomnien ....

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna aranżacja ....samowary masz cudne...i pieknie je pokazałaś!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa kolekcja z duszą !
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna kolekcja :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna i urokliwie pokazana kolekcja. I u mnie mieszka samowar. Tylko jeden, ale za to wyjątkowy, będący rodzinną pamiątką.

    OdpowiedzUsuń

GRY

Łączna liczba wyświetleń